Władze miasta Ustka otrzymały środki finansowe w wysokości ponad 3,9 miliona złotych na realizację projektu skierowanego do osób niepełnosprawnych oraz niesamodzielnych. Proces werbunku osób zainteresowanych skorzystaniem z oferowanego wsparcia rozpoczął się już.
Podczas oficjalnej ceremonii, która miała miejsce w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku, podpisano umowę na realizację projektu zatytułowanego „Usteckie Centrum Usług Społecznych Plus”. Sygnatariuszami dokumentu byli Mieczysław Struk, pełniący funkcję marszałka województwa pomorskiego, a także Jacek Maniszewski jako burmistrz Ustki i Izabela Zarzycka, skarbnik miasta.
Środki finansowe na realizację „Usteckiego Centrum Usług Społecznych Plus” pochodzą z Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027. Kwota dofinansowania wynosi 3,9 miliona złotych, a jej dystrybucją zarządza Samorząd Województwa Pomorskiego. Całość kosztów związanych z projektem to 4,1 miliona złotych. Proces rekrutacji uczestników projektu rozpoczął się w grudniu 2024 roku.
Zakładany zakres osób objętych projektem to 156 mieszkańców Ustki. Wśród nich są osoby niesamodzielne (110), opiekunowie tych osób (6) oraz rodziny z dziećmi (15 rodzin, czyli 40 osób). W ramach projektu będą realizowane różne działania, zarówno te już znane mieszkańcom, jak i zupełnie nowe. Do nowości należą m.in. punkt informacyjny na temat usług społecznych i zdrowotnych, krótkoterminowe usługi pielęgniarskie, klub wsparcia, opieka długoterminowa, klub pacjenta oraz możliwość zakupu elektronicznych dozowników leków.